İnternet üzerinden alışveriş, her geçen gün daha cazip hale gelirken, yeni fikirler de bu hacmin büyümesine katkıda bulunuyor. Ama en önemli kriter bunlar değil.
Günlük hayatınızın bir kısmını alışverişte geçiriyorsanız, mağaza içinde bu işi ne zaman internete taşıyacağınızı düşünüyor olabilirsiniz. Uğradığınız yer, bakkal olsa da eninde sonunda çantanızdakileri internet üzerinden satın alacağınız muhakkak.
Fırsatlarla dolu olan bu sektördeki yarışçıların geleceğini çok iyi tasarımlar, iyi fikirler belirleyecek diye düşünüyorsanız, durumu yeniden değerlendirmenizde fayda var. Konunun uzmanları, kazanan ve kaybedenleri tayin edecek olan en önemli kriterin lojistik olacağını söylüyor.
E-ticaretin parlayan yıldızı Amazon, bu konuda önemli araştırmalar için hatırı sayılır yatırımlar yapıyor. “Next day shipping – Ertesi gün teslim seçeneği ile aynı ürünü rakiplerinden %10 daha pahalı satsa bile müşterilerinin gönlünde taht kurduğu ortada.
Firma, kendi sektörünün geleceğinde en önemli rakiplerin diğer internet siteleri değil, yaygın mağazalara sahip perakende zincirleri olduğunu düşünüyor. Örneğin ABD’nin en büyük marketlerinden Wallmart’ın bazı özel ürünler için belli bölgelerde aynı gün içinde teslimat sözünü yerine getirmesi, e-ticaret devi yöneticilerinin uykusunu kaçıracak gibi görünüyor.
Bu durumda en büyük sanal alışveriş siteleri, müşterilerinin bitmek tükenmek bilmeyen isteklerine en uygun cevabı vermek için yatırımlarına bu doğrultuda yön vermek zorundalar. Bundan böyle planlarda, yeni uygulamalar ve altyapı yenilemeye ek olarak, hizmet verilen ülkelerin farklı yerlerinde kurulacak olan devasa depolar da var.
Ülkemizde internet üzerinden alışveriş yapan kullanıcılar, geciken siparişler için henüz kazan kaldırmamış olsa da, bu alanda iddialı olan bir siteye yönelme konusunda isteksiz davranmayacak gibi görünüyorlar.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder